torsdag 20 oktober 2011

MERA VIASAT!

"Hej Johanna!
Tyvärr kan det ske ibland att vissa kanaler inte får fram signalerna från satelliten till parabolen eller till boxen, det är därför det är vissa kanal som det kan stå tex "denna kanal ingår inte i ditt abonnemang" Fast det ska göra det!
Det som kan behöva göras är att vi måste skicka en signal till dig, så kommer bilden sättas igång efter ca 1 min!
Kontakta gärna oss på 0771 52 20 00 knappval 4 så kommer du få hjälp från den tekniska supporten!
Med vänlig hälsning
Alexandra
Viasat Support"

Svar:
Hej Alexandra på Viasat Support.
Så här ligger det till:
"Denna kanal ingår inte i ditt abonnemang" stod det aldrig. Det stod "Var vänlig kontrollera singnalstyrkan..."
Och det här uppstår alltid när vi slår på kanal 4. Och så får vi bläddra fram till kanal 5, tillbaka till 4:an och sedan till 3:an och slutligen till 4:an igen och se då funkar det.

Vad som var problemet sist var att det inte gick att bläddra alls, åt något håll...
Och jag startade om parabolboxen säkert tio gånger innan jag gav upp. Med andra ord innan jag kastade skiten i väggen.

Men när vi vaknade dagen efter var problemet konstigt nog löst.
Tacksamt nog!

En annan sak som stör mig otroligt är att vi betalar för en inspelningsbar box. Som vi ska kunna se play-kanalerna på osv. MEN vi får ALDRIG in någon internetsignal på boxen och kan därför heller aldrig utnyttja detta.

Surt!

Med vänliga hälsningar Johanna!

ERATO



MEN HALLÅ VAD HÄFTIGT!!!

Hur länge har de fått öva på det här?