onsdag 27 maj 2009

Försäkringskassekrångel

What's this shit??

Ringer till Försäkringskassan. Som har nytt nummer by the way (får man bara byta så där, utan att informera?)

De ber om ursäkt för att de har lite tekniska problem = Vissa samtal bryts.

Ja men då ska detta nog gå ganska fort ändå.

Jag får göra alla dessa val:

JA! det gäller mig som förälder - Trycker 2.

JA! det gäller föräldrapenning - Trycker 3.

Jag knappar in mitt tiosiffriga personnummer.

"Tut, tut, tut, tut, tut" Samtalet är brutet.

Amen ååååh!

Jag försöker en, två, tre, fyra, fem gånger. Alla samtal bryts på samma sätt, vid det sista knappvalet.

Till slut ringer jag och knappar in att Dalle begär tillfällig föräldrapenning. Nu kan de ringa upp MIG istället och påpeka att "Så får man inte göra." "Du kan inte ta ut föräldrapenning samtidigt som din man VAB:ar."

NÄÄE!! Jag vet. Men vad ska en stackars svinförkyld mamma göra då när ALLA hennes samtal bryts. 

ALLA, ALLA, ALLA!!!

1 kommentar: