tisdag 19 maj 2009

Isch me pisch me typ

Tänk!

Så värst smart det är jag inte.

Hör på det här:

I alla år! Jag jag menar verkligen ALLA år så har jag, varevigaste jul sjungt pepparkaksvisan på följande vis:

Vi komma, vi komma från pepparkakeland,
och vägen vi vandrat tillsammans hand i hand.
Så bruna, så bruna vi äro alla tre,
Går iintee till öögoon, och hattarna på sné.
*
*
*
*
Japp! Går inte till ögon. De är ju trots allt ute och vandrar.
Jag vet! Det är inte fysiskt möjligt.
Korinter till ögon, det ska det ju vara och det vet jag ju nu. Men det fattade jag väl först för några år sedan.
Och pinsamt är det. Jag menar, jag är ju snart 30 år.
Men jag har inte tänkt så mycket på hur texten går utan har sjungt julsången likt en femåring som sjunger på engelska.
"Isch me pisch me typ."

Varför jag kommer på det här nu i sommartider är bara ytterligare ett tecken på att... Nä! Smart det är jag inte.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha ha ha ha hi hihihihihihihihi
    Var får du allt ifrån din toka/M

    SvaraRadera