fredag 22 maj 2009

Mammas tunga slinter

"Har ni gift er eller??" Frågar min lillasyster Susanna min mamma.

"Mäh vaddå! Man kan väl ha ringar ändå, utan att vara gifta" säger min mamma och det syns på henne att hon ljuger som bara fan.

"Men hallå eller! Du skrev ju på facebook att du var gift."

Nu har mamma inte längre några kommentarer.

Men Susanna ger sig inte.

Varje gång hon träffar mamma stör hon sig på dessa ringar i vitt guld som pryder mammas vänstra ringfinger.

"HAR NI GIFT ER ELLER???"

Hon måste bara få veta! Det kliar så i själen om hon inte får veta och det NU!

VARFÖR kan mamma inte bara säga som det är?

Men så en dag är jag och mamma mitt uppe i en diskussion om deras nya bil och mamma säger:

"Bilen står ju på Jörgen! Men eftersom vi är gifta så är det ju lika mycket min bil."

Ööööh what!!! Vad sa hon nu egentligen??

"Ja ha så ni är alltså gifta?"

Mamma blir nu otroligt generad. Vad råkade hon säga...

"Säg inget till Susanna. Låt mig få säga det först."

"Då får du allt skynda dig att ringa."

3 kommentarer:

  1. Alltså va, man behöver inte blogga om familjens alla hemligheter!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jo, vi gillar smaskiga nyheter och skvaller om familjen.......... Sarah

    SvaraRadera
  3. det här jag ju undrat en tid!!!! även frågat o fått nej,,, men jag har ju misstänkt det ändå. Som storasyster har man ju vissa aningar,,Susan

    SvaraRadera