måndag 6 juli 2009

Utfrågning

" "Men varför ramlade han ur er säng då?" Frågar den bitska sjuksköterskan på vårdcentralen, i telefon.
"??? För att han kryper!"
"Vad har han för skador då?"
"Han har inga synliga skador. Han är som han brukar vara."
"Varför ligger han i er säng då?"
"Ja det är ju egentligen en bra fråga."
"Mmmjaa! Ni får väl komma hit då och träffa en läkare, men jag vet inte vad han skulle kunna göra."
"Tack det var snällt det." "
"De kommer snart tro att ni slår era barn." Säger min mamma till mig senare på dagen.
"Men allvarlig!"
"Ja men vad tror du inte att folk skyller på när de kommer till doktor med sina misshandlade barn, att de har ramlat ur sängen så klart eller i trappan... Och de som jobbar på vårdcentralen håller ju koll. De vet ju att Konrad ramlat ur sängen en gång tidigare."
"Men!!!"
"Men jag vet! Jag har ju själv jobbat på sjukhus" sägen min mamma då.
"Gulp!" Detta lättade ju inte direkt mitt samvete.
JAG SLÅR INTE MINA BARN.
Inte fan kan någon tro annat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar