tisdag 29 september 2009

Det är inga tomma hot här inte

BebisKonrad vägrar att sova i sin säng.
I tre timmar har han legat och sovit i mitt knä.
Jag har ammat av och till och försökt att lägga honom i sin spjälsäng så många gånger att jag tappat räkningen.
Det kryper i hela kroppen, jag är kissenödig och hungrig.
Jag försöker än en gång lägga ner honom i sin säng, men han protesterar direkt. Jag biter mig själv i armen, så hårt att det blir märke, allt för att inte skrika rätt ut.
"Somna då för i helvetes jävla fan!"
Försöker buffa, knuffa, lämna rummet, men icke!
Vi börjar om från början.

Tillslut vaknar han inte när jag lägger ner honom i spjälsängen. Jag håller andan och tassar ut i köket för att ordna mig lite kvällsmat.
Dalle kommer klampandes upp ifrån källaren.
Han brötar och stökar och jag väser:
"Väcker du honom nu då jävlar..."'
Och det är inga tomma hot här inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar