söndag 27 september 2009

Fuck you! Fuck you very very mu-u-uch 2

Jag ammar och lägger sedan bebisKonrad i sin spjälsäng.

Varje kväll!
När bebisKonrad sedan vaknar till, vill han ha tutte igen.
Det är bara att hämta honom.
Och för att underlätta, så brukar jag lyfta undan täcket, så att det är lätt att lägga ner honom igen, när han ammat färdigt.
Ibland hämtar Dalle honom.
Och han kommer ALDRIG ihåg att lyfta undan täcket.
Aldrig!

Det är förbannat störande, eftersom det försvårar läggningen avsevärt då jag blir tvungen att lägga ner bebisKonrad på täcket innan jag kan lyfta bort det och lägga det över honom.
Har jag otur vaknar han av processen.
Därför brukar jag påminna Dalle, varje gång, att "TA BORT TÄCKET!"
Varje gång!
Och varje gång glömmer han det.
"Fan Dalle! Täcket!" Väser jag när jag kommer ut ur sovrummet.
Varje gång!
Och Dalle suckar och säger "Förlåt!"
Och jag sjunger:
"Fuck you! Fuck you very very mu-u-uch!!"

2 kommentarer:

  1. EXAKT samma sak har jag påpekat för Tom ett antal gånger! Är tydligen mycket svårt att komma ihåg. ;)

    SvaraRadera
  2. stackars alla karlar.........sjöng en gång Eva Dahlgren.

    SvaraRadera