söndag 25 oktober 2009

Åh nej!

"Pappa! Paaaappaaaaa!!" ropar snart treåringen när han vaknar.
"Meeelkeer! Kom, det är mamma"
"Näej!"
"Jo men kom! Kom och gosas."
Jag ligger ju på min madrass, på golvet, i rummet intill snart treåringens och har ingen större lust att gå upp.
Tittar på klockan: 06.03.
Okej! Ganska hyfsad tid ändå.
"Paaaaappaaaa!"
"Nä mamma!" "Kom och gosas!"
"Aaa aa!"
Och så kommer han in och lägger sig bredvid mig, på madrassen och så diskuterar vi flygplan och rymdraketer.
Efter en liten stund är det dax att gå ner.
Snart treåringen vill se på tv.
Vi smyger ner, till bottenvåningen. Vill inte väcka bebisKonrad och pappa, som fortfarande sover.
Snart treåringen hoppar upp i soffan, vägrar ta av sig blöjan och kräver att se på Musses Klubbhus.
Jag slår på tv:n och byter till rätt kanal.
"PlayhouseDisney börjar igen klockan 06.00"
"Ååh nej!" utbrister jag, i en lång suck.
Klockan är inte tjugo i sju, som jag hade hoppats på (eftersom det hade inneburit sovmorgon för mig). Nä klockan är 05.40!
Vintertiden är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar