söndag 11 oktober 2009

En kaffe...

Följande händelse ska tydligen ha ägt rum på ett cafe i Älvsjö:
En medelålders kvinna ska beställa fika åt sitt sällskap.
Kvinnan: Jag ska ha en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe och en latte.
Biträdet: Hur många kaffe sa du att du ville ha?
Kvinnan: En kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe och en kaffe och en latte.
Biträdet: Alltså fem kaffe och en latte.
Kvinnan: Ja alltså, en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe och en latte.
Biträdet säger surt: Nu vet jag ju inte om du hängt upp dig eller ska ha fem stycken kaffe och en latte?!
Kvinnan ser besvärad ut och tillkallar sin man.
Mannen: Vad är det som försigår?
Biträdet: Jag vet inte vad din fru vill beställa.
Kvinnan: Jag vill beställa en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe och en latte.
Mannen (sympatiserar med biträdet och sänker huvudet): Vi ska ha fem stycken kaffe och en latte. Och en kanelbulle tack.
Oh så roligt och hittat på http://www.tjuvlyssnat.se/

3 kommentarer:

  1. Men Herregud finns det sånt folk??????

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har en sann och rolig historia själv. Min kära vännina var på Liseberg med alla barnen. Dom skulle gå och fika lite, U beställer men så måste hon gå i väg med ena barnet därför ber hon det andra barnet att ta det som var beställt. Efter en liten stund hör hon honom ropa HÖGT över hela restaurangen, "mamma är det du som har beställt en kaffe blatte och en negerboll!!!" Ojojojoj, detta har hon fått höra många gånger. Hihihihihi

    SvaraRadera