lördag 19 december 2009

Funderar:

En sak som jag funderar på, eftersom jag inte minns hur det var med treåringen när han var lika liten och skruttig som Doden.
Hur ska en ettårings mage fungera?
Ska de fortfarande få magknip var och varannan natt och vakna och vrida sig i sängen och gråta och gnälla?
För det är ju lite tremånaders kolik över det hela.
Eller är det inte det?
Eller är det bara så att jag inte minns hur det var, ska vara?
Det är ju ett evigt velande det här med maten.
Att Doden kanske inte hunnit vänja sina stackars spinkiga tarmar, med "riktig" föda.
Att det kanske är något som är fel?
Att han är allergisk, eller inte?
Ja vi vet ju inget.
Jag vet ju inget!
Och därför undrar jag ju.
Är det normalt att en ettårings mage är i samma form som en tremånaders bebis??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar