tisdag 22 december 2009

One step closer to...

Tänk! Jag hinner inte mer än fylla ettåräldre förrän kroppen skriker:
"AJ! Du har blivit en gammal kärring..."
Imorse när jag halvvaken kliver upp ur sängen, med ettåringen på höften och vällingflaskan i handen så krasar det till i nacken. Jag ställer mig som förstenad, "HELVETE!"
Jag hör hur Dalle och treåringen kommer ner från övervåningen.

Räddningen är i sikte.
"DAALLEEE!!! HJÄLP MIG!" Kvider jag förtvivlat.
"Här! Ta honom" säger jag och räcker över ettåringen till hans pappa.
"Vad är det?" undrar Dalle förskräckt.
"Min nacke! Den fan dog."
Jag fyllde år igår och är nu ett år närmre trettio. Förfallet har gjort sig påfallande tydligt.
One step closer to the edge and I'm about to break...

1 kommentar:

  1. Älskade vännen, ring massage Janne så att du får bukt med nacken....Ring nu.

    SvaraRadera