torsdag 28 januari 2010

Frikänd!

"När de planar ut i viktkurvan så blir BVC alltid nojiga och letar orsaker" säger barnläkaren och syftar på ettåringens viktnedgång.
"Det är inte alls ovanligt att deras små magar krånglar efter att man slutat amma."
"Inte behöver han äta något extra kalciumtillskott. Det är så kort tid som han varit utan mjölk, att han inte hunnit få någon kalciumbrist."

"Jag tycker inte att vi behöver göra någon vidare utredning i nuläget. Jag tror inte att han har någon födoämnesallergi."
"Så ni kan börja prova olika mjölkprodukter."
På stolen, mitt emot läkaren, sitter jag och nickar. I mitt knä sitter ettåringen med gipsat ben.
"Att han har brutit benet har inte att göra med att han inte ätit mjölk. Det är bara otur."
"Ni får komma tillbaka igen, innan sommaren. Då ser vi hur det utvecklar sig."
Och det var allt!
Ettåringen är frikänd från alla mjölkallergimisstankar.
Nu ska vi vada i mjölkprodukter.

1 kommentar: