lördag 16 januari 2010

Städningen

Vad roligt att ni engagerade er så i att Dalle inte skulle behöva städa, utan leka med barnen istället och lämna städningen åt mig, när jag blir frisk.
Jag kan meddela att Dalle inte har städat.
Inte jag heller!
Jag kan meddela att jag är en liten bitch som gnäller, tjatar och gör livet allmänt surt för min man och för alla andra i min närhet också för den delen.
Jag är en riktig liten feministhäxa som kräver jämnställdhet, rättvisa och lika mycket ansvar för båda.
Och detta är lika mycket sant som det är lögn.
Bara Dalle kan veta.

4 kommentarer:

  1. Äsch! Du är väl ingen bitch! Man FÅR gnälla ibland. Man MÅSTE gnälla ibland. Särskillt när man är sjuk. Då är allt fel... ;)
    Dessutom är det ju bloggen som får ta emot det värsta. Min kära make hade varit överlycklig om jag hade haft en blogg att avreagera mig på. Nu är det han som får ta den värsta och mesta skiten. =)
    Och ni har ju varit tillsammans i en herrans massa år så så jävlig kan du ju inte vara! ;)
    Men jag tycker fortfarande att det är bra att Dalle prioriterar barnen före städning. Det är ju svårt att själv ge dom den uppmärksamhet dom behöver när man är sjuk...

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  2. Och JA, visst fan ska du kräva jämnställdhet!
    Visst fan ska Dalle också städa, laga mat och allt annat som måste göras dagligen.
    RYT! (När du är frisk och har ork... ;) )

    SvaraRadera
  3. Hahahaha!!
    Jag tycker du är en riktig Jävel johanna...
    Men å andra sidan är jag oxå det ;)
    Låt huset var skitigt in med en dunk bensin på påsk och tänd på!!
    Skiten försvinner och nytt hus på försäkringen!!
    Helt underbart :)

    SvaraRadera