tisdag 2 februari 2010

Ett möte:

Mannen mitt emot mig tänker febrilt:

"Vem är hon? Var har jag sett henne förut? Var ska jag placera henne?"

Han söker av varenda skrymsle och vrå inuti hjärnan.

Han vill klia sig i skägget, men låter bli (då han endast har mustasch).

"Du har inte en bror som heter Daniel Roos!" Utbrister han plötsligt och känner sig för en sekund väldigt nöjd med sig själv. Han vill nästan lägga till ett: "Tjoho! Där satt den." Men det hinner han inte, för jag avbryter honom fnittrandes:

"Nehehehej! Men jag är gift med en Daniel Roos." Jag kan inte låta bli att höja på ögonbrynen när jag leende möter hans blick. Det här blev ju nästan ett lite smått äckligt och incestiöst antagande.

Mannens axlar sjunker ihop en aning och han slår ner blicken i bordet.

"Ja ha! Ja Daniel hade jag ju på högstadiet."

1 kommentar: