onsdag 17 mars 2010

Chanelefant nummer fem!

Jag och barnen läser boken:

Vad är det som luktar? från Go'boken.

"Vad är det som luktar så tungt och sött?
mmmmmmm!
Man blir nästan dåsig och trött.
Det var inte illa!
Är det Johan eller Pernilla?
Det är inte jag, säger Johan.
Go-ga, goo, säger Pernilla."

Och så lyfter vi på fliken, i boken och där sitter en gris och sprejar sig med parfym.

"Åh! Jag älskar Chanelefant nummer fem!" säger grisen.


Chanelefant!?!

Varje gång jag läser den här sidan blir jag irriterad.

Varför skojar de till det om en parfym som inte en enda ettåring känner till?

2 kommentarer:

  1. Kanske för att de vet att det antagligen kommer att vara en vuxen som läser för barnet? För att roa vuxna lite också? De kanske vet hur lite tid man för över för sig själv när man är förälder ;)

    SvaraRadera
  2. Det finns hur många dåliga barnböcker som helst, men som jag har sagt förr, skriv en Johanna. Det kommer du att klara med bravur...

    SvaraRadera