tisdag 9 mars 2010

Tapetserat

Kommer hem, efter att ha varit iväg och jobbat en snabb sväng.

Dalle har varit och lämnat barnen på dagis (lämningen av ettåringen gick finemang) och nu sitter han vid datorn.

Jag orkar inte påpeka att han ska gå ut och laga bilens avgasrör.

När han kommer på det själv börjar han sjunga för sig själv:

"Can you see the difference?"

"Va??"

"Can you see the difference här inne?"

Jag tittar mig omkring. Det ligger saker överallt så städat har han inte gjort.

Vad kan han ha gjort?

Och så ser jag! Han har tapetserat färdigt fondväggen (han har bara haft ett år på sig). Nu är tre av fyra väggar färdigtapetserade i vardagsrummet.

"Men älskling!" utbrister jag lyckligt.

"Du behöver ju inte skriva det här på bloggen" tycker Dalle.

Åh jo då! Det behöver jag visst.

1 kommentar: