torsdag 4 mars 2010

Tummen upp för det

Som en igel klamrar han sig fast vid mig när vi är på dagis, för den extra inskolningen som jag begärde.

"Vad bra att du kunde vara med idag, för han är ju inte färdiginskolad" säger fröken leende.

Och då vill jag ställa mig upp, hoppa upp och ner på stället och tjoa: MEN NI SA JU ATT HAN VAR FÄRDIGINSKOLAD!!! VARFÖR SA NI INTE TILL OSS ATT HAN INTE VAR DET???

Sedan vill jag springa ett varv runt avdelningen, hoppa lite i soffan, måla fan på väggarna och räcka ut tungan åt småbarnen. Men det gör jag ju inte eftersom igeln håller mig still på golvet.

"Jag håller mig lite på avstånd" säger fröken, "för annars kan jag ju förvärra situationen."

En och en halv timme tar det och sedan släpper ettåringen mig och kutar fram till rutschkanan.

Imorgon tar vi tag i det igen.

Tre dagars inskolning är inget jag rekomenderar.

Tre timmar om dagen däremot! Tummen upp!!!

2 kommentarer:

  1. Undrar jag hur länge "fröknarna" kommer att hålla sig på avstånd?????

    SvaraRadera
  2. Tycker verkligen du ska hoppa i soffan och ut med tungan åt fröknar och barn! Tror att du skulle chockat alla först, men efteråt hade dom haft något riktigt trevligt att skvallara om på fikarasten... Så tummen upp! Hoppa i soffa nästa gång.

    SvaraRadera