onsdag 28 april 2010

Nu får man inte vara kvar på BB

Ska man behöva bli hemskickad från BB, endast sex timmar efter att barnet är fött?

Vem vill det?

Och ska detta alltså vara bättre för mamman och barnet ur smittsynpunkt?

Aldrig att jag skulle ha viljat åka hem efter så kort tid. Då kan man knappt röra sig, av ömhet i snippevipp.

Tänk om man har haft en mardrömsförlossning, tänk om amningen krånglar, tänk om man är orolig och nervös och alldeles slutkörd.

Tur att jag inte planerar föda barn på Uppsalas akademiska sjukhus.

3 kommentarer:

  1. Hehe... vi e alla så olika. Jag är en av de som GÄRNA åker hem så fort jag får. Och tyckte det lät skit bra. Om allt gått som det ska givetvis.(o det va ju förutsättningen om man skulle få åka hem efter 6 timmar hos dem) Vill inte ligga en minut extra på BB i onödan. Finns inget värre ställe! Ligger hellre öm i min säng än i sjukhusets ;)

    SvaraRadera
  2. Jag födde på Akademiska, vi var där i 3 dagar.... Dom var underbara där, verkar som Stockholm har samma när det är dags att åka hem! Men hoppas att man får stanna extra om man vill! //anna

    SvaraRadera
  3. Hmm... vart planerar du att föda barn då? Nåt på G?? Är det kanske därför du inte är avundsjuk på din syster? ;)

    SvaraRadera