torsdag 6 maj 2010

Ligger på en filt

I gräser och njuter av solen och värmen som hör den till.
Bakom mig sitter treåringen och leker i sandlådan. Han geggar med vatten och sand och njuter lika mycket som jag av det sköna vädret.

"Ååh! Så underbart!" suckar han.

Ettåringen ligger och sover i sin vagn, uppe på altanen och det är lugnt och stilla.

Solen bränner och jag blir tvungen att dra upp ärmarna.

Och jag blir bländad av den blekaste armen norr om Afrika.


Äh det ändrar sig snart tänker jag och lägger mig tillrätta på filten.

Jag tittar upp på den blå himlen och noterar att: Det var fasligt vad mycket kottar det var på den där tallen.

Jag kommer ju bli tvungen att kratta undan dessa kottar var och varannan dag, hela sommaren.
Äh nu tar jag och blundar litegranna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar