torsdag 3 juni 2010

Träna med treåringen

Jag ligger på golvet och frustar.

Jag gör situps.

Treåringen kommer fram och ställer sig och fnissar åt mig.

"Lägg dig på golvet och gör du också" säger jag.

Och treåringen kastar sig ner. För situps det gillar han att göra med sin mamma.

Efter att ha kämpat med de obefintliga magmusklerna ger vi oss på armarna...

"Kom nu gör vi så här" säger jag och visar treåringen hur man gör fuskarmhävningar och vi kämpar på.

När jag är färdig är jag helt slut och kastar mig ner i soffan för att ta igen mig.

"MEN DU MÅSTE TRÄNA MER!" protesterar treåringen.

"Men vi har ju precis tränat ju."

"Nej! Du gjorde bara tre" säger han och håller upp tre fingrar. "Du måste göra..." han tänker efter och håller sedan upp fingrarna och visar "FEM!"

"Nä men jag orkar verkligen inte mer."

"Jo! Du måste träna mer" och så springer han iväg och lägger sin nakna kropp på det kalla vardagsrumsgolvet. Han huttrar till och börjar sedan göra sin variant av situps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar