måndag 23 augusti 2010

Förkyld vs. influensa

Jag är så sjuk!

Förkyld kallas det.

Men en förkylning låter så klent. Passar inte alls in på hur jag känner mig.

Säg förkylning och man tänker automatiskt på lite snor och ont i halsen.

Influensa!

Är man förkyld då?

Kanske är det influensa jag har.

Influensa låter sjukt!

"Huhuhu! Jag har influensa..."

Ja det låter bättre det.

Det är inte bara jag som har det heller.

Vi har drabbats alla fyra.

Alvedon, nässpray och slemlösande trycker vi i barnen.

Själv vågar jag inte ta den slemlösande vätskan.

Fy för flytande mediciner. Jag vill kräkas bara av tanken.

Men att tvinga i barnen, det går bra.

Hjälp! Så dåligt av mig.

1 kommentar:

  1. Slopa rökningen i familjen ska du se att flimmerhåren mår bättre och förkylningen inte dyker upp lika ofta....:-)ett litet råd från mamsen..

    SvaraRadera