tisdag 24 augusti 2010

Ledigheten

Gud vad skönt tänkte jag i torsdags.

Fyra dagar ledig, tillsammans med min familj.

Och så blev det fredag och snoret började rinna.

Och så blev det lördag, söndag, måndag och idag... Tisdag!

Och nu kan jag konstatera att nej det blev ju inte alls någon skön och trevlig ledighet.

Vi har bara varit sjuka och nu går vi varandra på nerverna.

Jag och Dalle är griniga på varann.

Barnen slåss och bråkar.

Och varför ska det alltid bli så här när man tillbringar för mycket tid tillsammans, tätt intill, innanför huset fyra väggar?

Imorgon ska jag åka till jobbet. Hur sjuk jag än må vara.

Här hemma kan man ju inte vara.

Jag får lyssna på min ljudbok i bilen.

En och en halvtimmes lugn och ro.

Inte illa för en småbarnsmorsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar