måndag 20 september 2010

Mer om politik

Som par har man i regel samma åsikter och värderingar.

Man tänker lika kring vissa ämnen, det är den gemensamma grunden i förhållandet (vill jag inbilla mig).

Jag och Dalle är i alla fall sådana.

Vi tycker lika om det mesta (bortsett från det där med barn och rutiner. Men där har jag allt fått Dalle att tänka om. Jag har ju rätt!).

Och när det gäller politik har vi alltid röstat på samma parti. Fram tills det här valet.

Den här gången röstade vi inte ens på samma block.

Men ändå har vi samma politiska åsikter.

Betyder det att vi, tillsammans, röstade blankt??

Och vad säger det om oss och våra värderingar när vi plötsligt röstar olika?

Är vi påväg att få egna åsikter, efter 12 år tillsammans?

1 kommentar:

  1. Det låter som att Dalle kanske röstade fel ;-) kram anna

    SvaraRadera