torsdag 16 september 2010

Varför, varför, varför?

Där är vaxburken! Den röda uppe i höger hörn.

Jag minns när det var, som Dalle skulle använda den där vaxburken till något "viktigt". Något med fyrhjulingen var det. Tror minsann att det var närmare en månad sedan.

Och jag har allt undrat: "Vart har han gjort av den där jäkla burken då? Mitt hår skulle behöva den nu."

Och så idag hittar jag den, utomhus, i lådan där barnens alla sandleksaker ligger.

Och jag tänker: "???"

"??? Varför ligger den där? Varför valde han att lägga den där? Varför tog han inte med sig den in och la den där han tog den, i badrumsskåpet?"

"Varför, varför, varför???"

Jag blir mattare än en spagetti i kroppen. Jag orkar inte ens bli irriterad. MEN det ska bli förbaskat intressant att få höra hans tankegång. Tycker inte ni det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar