lördag 27 november 2010

Ännu ett menskoppsinlägg

Annelie/menskoppen.se skrev en kommentar: "Jamen VILL du prova, då?
Lite svårt att veta, men va tusan, visst kan jag sponsra i så fall om du lovar att vara ärlig med hur det går.

Svar: Anneli på menskoppen.se. Jag ser det som en utmaning jag bara måste ta. Jag ska prova menskoppen och blogga om den till alla killar (och kanske tjejers) förfarande. Fru Märkvärdig will go mensblogg. Jag ska till och med se det som en utmaning att lyckas övertala lillasyster Ida att börja älska menskoppen och få henne att köpa en till sig själv. Det kommer inte bli en lätt utmaning eftersom hon, för att citera: "Hatar menskopp. Kan inte komma på något äckligare, bara namnet är ju HEMSK!"

Annelie/menskoppen.se skrev en kommentar om namnet: "Ja, tampong och binda låter ju mycket vackrare... Det är vad det är, vi behöver inte låtsas eller försköna som man annars gör i mensskyddsreklam. Kan du acceptera namnet, så kan du gilla koppen. Annars kan du fortsätta med nåt annat."

Åh nej! Lillasyster kommer att köpa en menskopp. Det ska jag se till. I värsta fall får jag köpa en till henne själv.


Fru Märkvärdig säger: Ja tack Annelie på menskoppen.se jag vill hemskt gärna bli sponsrad. Räkna med att bli kontaktad inom kort. En månad kvar till nästa mens och då kommer koppen var efterlängtad.

2 kommentarer:

  1. Den här blir bra: Operation Ida-övertalning ;)

    Maila mig bara annelie@menskoppen.se, så ser vi vad du behöver.

    Du kan testa även innan mens, eftersom inte menskoppen suger upp nåt. Den bara sitter där :)

    Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Ja ja ja du kommer inte vilja vara utan den. Vad gäller Ida så var jag MYCKET skeptisk men gav det en chans och nu skulle jag INTE kunna tänka mig att vara utan.
    / En liten myra

    SvaraRadera