onsdag 17 november 2010

Spärr på allt?

Anonym skriver:
"Borde det inte var en självklarhet att man inte målar på ett bord!??

Visst, ett misstag när föräldrarna tittar bort kan ju alltid ske... Men det låter snarare som ni (Din man) tyckte det va helt okay???"

Svar:
"Jo vi mer eller mindre uppmuntrar barnen till att måla precis där de känner för. Därav mitt "lyckliga" inlägg om permanent röd färg på vardagsrumsbordet.

NEJ! Självklart tycker vi INTE att det är okej att måla på det förbannade bordet. Vem som gett barnen penna är en ett frågetecken? Dalle förnekar och om han tycker att det är okej för barnen att måla där så ska jag ta av hans veckopeng och köpa ett nytt vardagsrumsbord.

Om de målar när vi vänder ryggen till? Ja naturligtvis! Om de hämtar fram pennor när vi vänder ryggen till? Ja naturligtvis! Om vi borde sätta lås på varenda låda/skåp i huset??? Eh ska man behöva det egentligen? Huvudsaken är väl att de inte kommer åt sådant som de kan skada sig på. Eller ska man verkligen behöva sätta spärr på ALLT?"

2 kommentarer:

  1. Jag kör principen: är barnen glada skiter jag i om något går sönder, huvudsaken är att dom inte gör sig illa.... Det är bara materiella ting, det är ju vi småbarnsföräldrar som får Sverige att gå runt ju ;-) kram anna

    SvaraRadera
  2. Oj oj vad du blev arg över mitt inlägg...
    Mitt barn vill gärna äta godis till frukost! Men frågan är väll om jag tillåter det!?

    Du skrev ju själv att din man utryckligen sagt "Det är väll okay om dom målar på bordet", Därav min tolkning - (Han) tycker det är okay.

    Om man borde sätta lås på allt?, Vet jag inte hur du fick till den vinklingen... har det med saken att göra alls??

    Hoppas nu barnen förstår skillnaden att måla på ett bord är okay, att måla på ett annat är inte okay.

    SvaraRadera