tisdag 16 november 2010

Vardagsrumsbordet

Jag blir så ofantligt lycklig av att komma hem från jobbet och finna båda barnen sitta och turas om att måla med en tuschpenna med röd, permanent färg.

Ännu lyckligare blir jag när jag upptäcker att barnen har målat konstnärliga streck på vardagsrumsbordet.

"Gör det nått på det bordet då?" undrar Dalle.

Nä! Det kanske gjorde varken till eller från med tanke på att ungarna redan förstört bordet så till den milda grad.

Men ändå! Man målar inte på vardagsrummet, PUNKT! Och barn målar absolut inte med en permanent penna, PUNKT!

"Går detta inte bort kommer jag ta dina sparpengar och köpa ett nytt" hotar jag äldsta sonen som blir nervös och kommer på den briljanta idén att Vi kan ju ta en trasa och torka bort färgen.

"Jo visst! Torka du."


Förstör, bara förstör. Förstör allt i er väg. Vi kommer ändå vara tvungna att totalrenovera huset när ni flyttar hemifrån.

1 kommentar:

  1. Hahaha, Borde de inte var en självklarhet att man inte målar på ett bord!??
    Visst, ett misstag när föräldrarna tittar bort kan ju alltid ske... Men det låter snarare som ni (Din man) tyckte det va helt okay???

    SvaraRadera