måndag 20 december 2010

Denna dag:

Patchtests-redovisning på sjukhuset.

Resultat:

Allergi mot följande:

Fisk,
Ägg,
Soja,
Gluten,
Mjölk.

Kvar att äta:

?

Att göra:

Smälta chocken och hoppas att missnöjt barn blir lyckligaste barnet i världen...

Tids nog!

Klart att vi fick en akuttid hos dietisten (tack sjukhuset för det).

Och nu har vi listor på vad yngsta sonen kan äta för föda och absolut inte får äta.

I huvudet maler orden:

"Han ska ha egen smörkniv, eget smör, egen brödrost, egen skärbräda... Hans mat får absolut inte blandas med andras. Smulor får inte blandas, inte blandas..."

Imorgon ska jag prata med dagis.

Nu ska jag sluta skaka.

Tror faktiskt att jag blev chockad av beskedet.

Tacksam över att vi har fått svar och att vi stod på oss om att någonting var fel.

Tack sjukhuset för att ni tog tid på er, bara närmare två år (satan i helvete)...

Lättad över att det enbart kan bli en förbättring nu.

2 kommentarer:

  1. En liten tröst i det hela är att han förmodligen växer ifrån sin allergi med tiden...

    SvaraRadera
  2. Det finns mycket att äta även om det inte känns så just nu.

    Kvar att äta:
    Kött
    Kyckling
    Grönsaker
    Frukt
    Potatis
    Ris
    Specialpasta
    Risdryck
    Rapsy produkter mm.

    För redning och bakning:
    Div mjölmixer
    Maisena
    Potatismjöl mm.

    Känner så väl igen mig själv i det du skriver. Fösta tanken var just "Vad ska jag äta? Det finns INGET!!!"
    Just gluten är jag ingen hejare på eftersom N är allergisk mot alla sädesslagen och då även vetestärkelse som de flesta glutenfria produkter innehåller. Så här får allt bröd, bullar, pizza och dyl bakas själv. Fråga gärna om det är något, vet själv hur mycket det betyder att ha andra föräldrar att prata med som är i samma situation. Stor KRAM

    SvaraRadera