söndag 12 december 2010

Min bäste vän (tema nr.7)

Får mig att skrika.
Får mig att tystna.
Får mig att gråta.
Får mig att skratta.
Får mig arg.
Får mig glad.

Ställer upp för mig varenda dag.

Får mig varm.
Får mig kall
(när vämen är för låg inomhus).

Får mig!
Har mig.

Självklart är Dalle min bäste vän.

Dalle firar det kungliga bröllopet i år.

För er som inte känner Dalle så är han:

Underhållande,
Rolig,
Snäll,
Trevlig,
Charmig,
Bra,
Vänlig,
Fin,
Omtänksam.

Han luktar gott, även fast han är svettig.
Han är fin trots att han inte gjort sig i ordning i håret.
Han lagar god, men ibland väldigt konstig, mat.
Och det som betyder mest för mig (bortsett från att han är en jätte bra pappa åt våra barn) är att han får mig och många andra att skratta.

En rolig sak med Dalle är att han genom åren har:
Förvandlats till en surgubbe som ser det jobbiga i allt.
Men vad gör det!
Jag har ju förvandlats till en riktig bitterfitta.

Vilken fin vänskap!

3 kommentarer:

  1. Ja, jag minns hur Dalle gjorde resan till Egypten lite lättare. Han fick mig att skratta så jag kunde äta. Det får du säga till honom.

    SvaraRadera
  2. Ja du Johanna. Jag kan inte annat än att hålla med. Den där Dalle han är allt en underbar kille...man, gubbe, svärson..

    SvaraRadera