fredag 18 februari 2011

Mina drömmar:

- Utlandssemester! Har jag berättat att vi ska åka utomlands till sommaren? En vecka i Belgien.

- Lugn och ro! Tystnad, egentid, nöjda, lugna, glad och harmoniska barn.

- Inga sjukdomar! Går det? Finns det? Små eller stora sjukdomar och krämpor. Vi har fått vår beskärda del. Jag lovar er!

- Skriva en bok! Barnbok, ungdomsbok, bok, bok, bok! Jag har författardrömmar och de SKA slå in.

- Vinna några miljoner! En halv, en hel, en dubbel! Ja tack varför inte.

- Renovera färdigt HELA huset! Varenda liten skarv, varenda liten hörna. Allt vill jag ska vara i tipp topp. Till nästa jul! Går det?

- Ett barn till! Ja jag kan inte hjälpa det men det finns i mina drömmar. Efter några år av det där lugnet och roet.

- Leva lycklig i alla mina dagar och detsamma för min familj. Lyckliga och friska ska vi grow old and grey. Det kan vi väl få? Eller vågar man önska sig en sådan sak! Peppar, peppar ta i trä.

osv. osv. osv. osv. osv. osv.

Om jag tror att mina drömmar kommer att slå in.

It better will!

1 kommentar: