torsdag 4 augusti 2011

LEILA LINDHOLM

Igår tittade jag och Dalle på "Leila bakar i Frankrike."

Jag menar se bara på det här krystade leendet.

Vi sitter och tittar och tittar och hon bakar ju förbaskat goda saker.
Det riktigt vattnar sig i munnen.

Men tusan som hon ser besvärad ut.

Hon ser ut som en babushkamamma som ska laga mat åt de fyrtio farbröderna som sitter i vardagsrummet och väntar.

Hon ler ett påklistrat leende, ser stirrig ut, pratar hackigt och sluddrar nästan.
Hon ser verkligen inte ut att vilja göra det hon gör.

I och för sig skulle jag heller aldrig vilja ställa mig och baka ett surdegsbröd som ska knådas i tolv minuter och sedan jäsas i två timmar. Men hon får ju trots allt betalt för det och hon får baka det i "fantastiska Frankrike" som hon "drömt om sååå länge".

Nej du Leila!

Jag köper det inte.

Tacka vet jag

Per Morberg.

Här ser vi då ett äkta leende.
Eller så är han en riktigt bra skådespelare, åtminstone.

1 kommentar: