tisdag 20 september 2011

LÄS FÖLJANDE:

För drygt ett år sedan var jag inskriven på Arbetsförmedlingen och därmed arbetssökande.

Under senaste tiden har detta legat vilande.

Nu ville de att jag skulle höra av mig och avlägga en lägesrapport. Men eftersom jag alltid jobbar så har jag inte hunnit det. Så idag fick jag brev från dem där de ville meddela att jag blivit avaktualiserad:

"Vi har av följande orsak avaktualiserat dig som arbetssökande..." blablabla. "Du har fått arbete..." blablabla. "ORSAK: HA DET SÅ BRA."

Say what??

Läste jag rätt?

Står det ORSAK: HA DET SÅ BRA??

Har min handläggare humor? Eller är hon tyken, typ "vi får väl se om du klarar dig utan oss"?

Ha det så bra!!!

Jo men tack det ska jag ha! Tacketitacktack så mycket.

Och även tack för all hjälp ni hade att erbjuda... Men jag klarade mig faktiskt utan er. Fick mitt nuvarande jobb helt på egen hand så det så.



1 kommentar:

  1. Hahahaha, det kan inte vara sant...Arbetsförmedlingen kan inte ha mycket att göra om de kan skicka sådana brev..

    SvaraRadera