lördag 29 oktober 2011

TILLBAKS TILL SPÄDBARNSTIDEN

Eftermiddagen ägnade vi åt att möblera om på övervåningen.

Två barnsovrum blev till ett och ett rum blev till lek- och spelrum.

Men varför gör de så där?? Undrar ni nu.

Jo men det här är ett försök till att stoppa lillpojkens nattliga huvuddunkande. Och att undvika avundsjukan som uppstår hos storebror när pappa sover inne hos lillebror för att avbryta huvuddunkandet. Alltihop är ett tips från BUP (Barn och Ungdoms Psykologin).

Det känns lite som att vara tillbaka i spädbarnstiden igen. Trots att ens barn ska fylla fem och tre år innan året är slut och jag och Dalle inte är föräldralediga utan jobbar måndag till fredag, precis som de flesta andra.

Så det står här en säng åt stora pojken, en säng åt lillpojken och en madrass åt pappa Dalle.

Och en stor dubbelsäng åt mamma Märkvärdig som ska vara pigg och underbar på morgonen för att kunna ta emot och le åt sin familj och hålla dem upprätta och välmående när de riskerar att rasera. Trösta och vårda, älska och sköta hushållet.

Snälla alla ni! Ge oss stöd och peppning. För vi MÅSTE helt enkelt orka ta oss igenom detta.

Vi bara måste!




2 kommentarer:

  1. Klart ni fixar det här! Sen så vet du vart jag finns när du behöver mig 24/7, sen om jag svarar är en annan femma, då syftar jag naturligtvis på natten annars så ;-) hihi. Kram

    SvaraRadera
  2. KRAM <3 jag hoppas för allas skull att det kommer att bli bättre för er. <3

    SvaraRadera