måndag 9 januari 2012

ALLTSÅ!!

När jag hämtade barnen på dagis i torsdags så satt de båda i varsin vattenpöl och lekte och naturligtvis var deras vinterkängor genomdränkta av vattnet.

Den äldsta sonens kängor är än idag inte torra.

Och då har de ändå stått framför kaminen i två dagar, på ett varmt element i två dagar och i torktumlaren i säkert fyra timmar sammanlagt.

Men ändå torkar de inte, de förbannad stövlarna.

Och det funkade INTE med tidningspapper i (min mammas idé). Pappret blev bara dyngsurt och kängorna inte ett dugg torrare.

Alltså jag förstår inte hur jag ska bära mig åt??? Kom med tips, snälla!

Stackars unge har inte kunnat vara ute och leka i snön vare sig idag eller igår på grund av det här.

Och ja jag inser att ett par extra fodrade stövlar inte hade varit fel.

Jag är MYCKET väl medveten om detta.

Så bidra gärna med sådana, ja tack!!

Om nu inte kölden och snön väljer att stanna vintern ut. För i sånna fall finns det ju inte en vattenpöl i närheten, för dem, att bada i.

Annars!! Uppfinn gärna en fodrad våtdräkt med inbygga stövlar i, thank-you-very-much...

1 kommentar:

  1. Köp en skotork! Fantastisk bra uppfinning! :) Det går ju liksom lite snabbare när stövlarna torkas inifrån.. ;)

    SvaraRadera