tisdag 21 februari 2012

SJÄLAVÅRD

Grannfrun: "Ska du med på en promenad?"

Jag:
"Njaää!! Det tror jag inte. Jag är så snorig."

Grannfrun:
"DU! Det gör nog gott för dig att komma ut i solen, snoris."

Jag:
"Jaja okej dårå!"

Och så halkar vi oss ut på promenad och går ner till kyrkviken och sätter oss där på en parkbänk och blickar ut över den frusna sjön och känner solen värma upp våra bleka ansikten. Och det är så underbart ljuvligt att vi aldrig vill gå hem.

Det är så ljuvligt att jag glömmer bort att ta en bild på hela härligheten. Så jag lånar den här:


(Bildkälla)

Men så nämner Grannfrun något om fisksoppa till lunch och jag är inte sen att tacka nej till det.

Och vi traskar hemåt.

Och vilken fisksoppa sen. Tillagad av en riktig kock. Eller ja en kock som inte arbetar som kock utan som lackar saker. Jag vet inte riktigt vad? Det enda jag har sett honom lacka är hans ögonfransar!? Är det trovärdigt egentligen?? Hade vart bättre att han fortsatte med kockandet. I alla fall bjöd sina grannar på mat lite oftare.

I alla fall!!

Tack Grannfrun för att du är så jäklarns bra på att dra med mig ut.

Men kom ihåg!! Jag kommer hämnas.

Puss!

1 kommentar:

  1. Jag ser fram emot den hämnden :) Tack för att du följde med!

    SvaraRadera