måndag 2 april 2012

PUHUHU

Hela den här vägen har jag sprungit...

Jag står till och med och joggar på stället när jag tar den här bilden.

Och så joggar jag vidare, men när det börjar gå uppför så dör mina lungor för ett slag och jag får gå några meter.

Men sedan sätter jag av igen i min pensionärsgalopp, några meter till.

Men fy vad ont det gör i smalbenen.

Och vad ska man ha på sig när man joggar egentligen?

Mina byxor kanar ner och halva rumpan visar sig, men det känns för mycket att ha på sig sånna däringa speciella springartights (när man faktiskt inte kan springa). Och det är ju kallt så jag kan ju inte bara ha en tjock tröja på mig. Men en jacka känns helt fel.

Snacka om att jag är en rookie.

1 kommentar:

  1. Fråga moster.... Hon vet, det där med smalbenen beror på skorna, viktigast av allt, gå o testa i en springaffär vilken typ av skor du behöver. Du förstör det "roliga" om inte skorna är rätt.
    Springtights kommer du att vilja ha, känns inte, blir inte svettig, o så då sen en riktig tröja i antisvettmaterial, tunn o go inte tight, finns ofta på erbjúdande ihop, paketpris, o så då riktiga springstrumpor i skorna,,, o så är det bara att träna på, spring 200m, gå en bit o så öka på efter ork o lust.. sen så.. kram kram,
    Susan

    SvaraRadera