måndag 30 juli 2012

TILLBAKS TILL RUTINERNA

Nu vart sommaren över, igen. Eller över är den väl kanske inte riktigt då. Men sommarlovet är över. Eller ja en del, ja de flesta har väl kanske fortfarande sommarlov och semester. Men inte vi.

Vårt sommarlov var kort och nu är det över.

Idag var dagen D med fritids- och dagisstart för barnen och jobbstart för oss.

Gårdagen präglades av söndagsångest la grande för min del. För Dalles del var det coollungt.

"Det ska bli gött att få komma tillbaka till jobbet" sa han och låg avslappnat och tillbakalutat i soffan.

"Res på dig din nedrans slöfock! Nu går vi ut i skogen och plockar svamp" messade jag i ren stressanda.

Och så kom idag och allt har flutit på alldeles finemang.

Och solen den sken ute och regnet det föll. Precis så som denna sommaren har varit. Opålitlig.

Om jag har någon solbränna?

Jovars! Några bikiniränder har jag allt lyckats få ihop. Men de är nog snarare kvar sedan sjukskrivningstiden. Då solen stekte på vår torra altan.

Nu är den inte så torr längre. Allt regn har gjort så att vi har sluppit olja in den.

Ja det är ju positivt.

Nu är det tidiga kvällar som gäller igen och tidiga mornar.

Rutin stavas det.

Och det är något som jag älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar