söndag 5 augusti 2012

RESULTAT OCH SLUTSATS AV

LCHF

VS.

RÄKNA KALORIER
???

Nu har jag räknat kalorier med hjälp av shape-up appen ett tag och det är inte krångligt alls. 

Men jag saaaknar lchf.

Min kropp vill inte fyllas med ett dagligt intag av kolhydrater.

Jag ska äta 253 gram kolhydrater per dag och det går inte. Jag kommer aldrig i närheten av den summan.

Fettet, på max 47 gram är däremot lätt som en plätt att överskrida.

Sedan så saknar jag den här känslan av att slippa känna sig så jäkla uppsvälld.

Säg att jag äter havregrynsgröt till frukost. Jätte nyttigt och jätte mättande.

Men magen blir dubbelt så stor mot om jag äter turkisk yoghurt och bacon till frukost.

Min känsla är också att kaloriräkningen orsakar mer förbud än lchf.

Och tack vare/ på grund av alla kolhydrater så ökar sockersuget. Pasta, ris, potatis, bröd med alla sitt socker gör att jag plötsligt vill ha ännu mera socker som godis, choklad, bullar, kakor you name it.

Det här sockersuget hade jag inte alls när jag tidigare smockade fett och solrosfrön.

Visst har det varit gott att nu under sommaren kunna äta en frukt, ta en svalkande vattenmelon (vilket du inte får med lchf). 

Men sommaren är ju över ändå.

Nej idag köpte jag brieost och bacon på storpack.

Dalle kan räkna sina kalorier. Det är en diet som har fungerat klockrent på honom. Han har rasat i vikt. Men jag!

Nej imorgon blir det lchf för min del och det ska bli så jefla gött.

1 kommentar:

  1. Du kan ju äta en frukt eller melon ibland ändå :)

    SvaraRadera