måndag 17 september 2012

THINK BIG


 "Aim for the moon.
If you miss, you may hit a star."
W. Clement

Den här är till dig, Dalle och alla ni andra som inte riktigt vågar tänka stort och drömma (även jag själv ibland).

Jag råkade nämligen yttra min vision för de kommande månaderna och Dalle tyckte att jag kanske inte ska ha så höga förväntningar. Jag blir kanske bara besviken.

Men då förklarar jag att Nej det kommer jag inte alls att bli!! För jag kommer att ha så roligt på vägen, att det, i slutändan, kommer att vara värt det oavsett om det går åt helvete, eller inte.

Och så råkar jag se ovanstående ordspråk på Facebook (där lär man sig mycket) och känner att jag hade rätt. Jag gjorde rätt i att drömma stort. För det handlar inte om att jag har för höga förväntningar. Jag ser snarare chansen till möjligheter, upplevelser och glädje. Och det väger tyngre för mig än att verkligen nå ända fram till målet. Det är det som är min stjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar