onsdag 19 december 2012

MORNING

Stolt mamma nr. 1 svänger in på skola/dagisparkeringen.

Vi är äntligen i tid!! För (typ) första gången på hela terminen kommer vi  i  t-i-d.

Vi möter äldsta sonens fröken på skolgården och jag sträcker upp armarna i en segergest.

"WOOOHOOO!!!! VI KOM I TID..."

"Ja men se" skrattar fröken. "Är ni pigga idag?"

"Ja allt blir så mycket lättare när man får sova" kvittrar jag.

"Ja men då hinner du ha lite rast innan" fortsätter fröken vänd till äldsta sonen.

"Ja hahahahaha" skrattar jag så nöjd över att äntligen ha kontroll över livet.

"Men då går jag och stänger eran bildörr så att du inte backar in i bilen bredvid" skrattar fröken och jag snurrar runt.

Jajjemänsan!! Jag har glömt att stänga Lillkillens bildörr.

Men herrejesusjössesamalia!!!

"MEN JAG ÄR HÄR I TID I ALLA FALL!" skrattar jag och skyndar bort och iväg mot dagis.

Roligt, typiskt och jädrarimej ironiskt.

När man tror att man har som mest koll på läget...

Jag säger då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar