torsdag 7 maj 2009

Buffeliknuffmetoden

Jag får berätta att jag faktiskt kört en variant av buffeliknuffmetoden.

Två dagar i rad har jag buffat och klappat bebisKonrad i rumpan för att få honom att somna i sin egen säng en liten timma.

Och för att det ska fungera så måste man vara ganska bestämd i sitt buffande.

Inte hårdhänt, men ändå så att man blir trött i armen efter några minuter.

Vi har dock lagt honom på sidan.

Han och tvååringen har båda sovit på sidan, ända sedan de föddes.

Aldrig på magen, ibland på rygg.

Jag tror bebisar tycker att det är skönt att bli buffad. Eftersom när de som små spädbarn legat på mammas bröst, efter att ha ätit sig mätta, har blivit buffade i rumpan för att rapa. Det fungerar bekant och lugnande för dem. Även när de blivit några månader.

Man måste inte ta i tills man spricker och man ska förbövelen INTE tvinga ner bebisen i sängen.

Jag vill ha mina bebisar, stora som små, när mig. Vill de bli burna, självklart bär jag.

MEN! Det är viktigt att komma ihåg att det går till en viss gräns för mammor och pappor.

Till slut kan dessa metoder bli en räddning.

Testa dem med sunt förnuft med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar