söndag 17 maj 2009

Schlagerfiaskot

"Europa är inte redo för mina höga toner" säger Malena Ernman efter "fiaskot" i Moskva.

Nej! Det var de verkligen inte. Inte jag heller, egentligen.

Jag var i och för sig inte heller redo för Norge, men som jag förstått har jag ingen talang inom detta område och ska därför inte tycka så mycket.

Men tycker det gör jag och min väg till vinst i Eurovision är att:

Den dagen då Sverige förstår att det inte är schlager som ska skickas vidare ut för att representera oss, så kanske vi har en chans att komma bland topp 10.

Nej Malena Ernmans låt är ingen schlager.

Men hon var den som vann bland alla andra schlagerbidragen och hon kom i natt på plats 21.

Med andra ord inte rätt låt att tävla med.

Ingen kan säga emot.

Om vi skippar schlagern alá Kicki Danielsson så kanske vi kan få in lite "riktig" musik i Melodifestivalen.

Då får vi många bra låtar att välja mellan och på det sättet kanske vi kan ha en liiiten chans.

Ja the NOEXPERT har talat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar