fredag 5 juni 2009

Finsk skräckis

Satt och titta på en dålig skräckis igår, på TV 1000 Nordic.

"Dark Floors"

Se trailer HÄR och för er som inte orkar så kan jag berätta att den handlar om en grupp människor som blir instängda på ett mentalsjukhus och som jagas av något mörkt väsen. Det är spöken/zombies/monster...
I upploppet av filmen försöker de sista överlevande fly genom parkeringshuset och då stöter de på det största och hemskaste monstret (så klart) av alla monster.

"Men fasen!! Jag kan svära på att det var Lordi??"



Jag blir ju naturligtvis tvungen att se färdigt hela filmen för att titta på eftertexterna och där står det mycket riktigt Mr Lordi. Filmen är tydligen finsk (fast det är engelskt tal) och Lordi har varit med och hittat på idén till denna film.


När jag idag söker efter Lordi/Dark Floors-bilder på Googel så upptäcker jag att "Fasen" alla i hela Lordi-bandet är tydligen med i filmen. Ja för där är det monstret och där är det.

Nej! Jag är ingen Lordifanatiker och ingen Dark Floorfan, även om det kan verka så. Tycker bara att det var en rolig upptäckt, så där på torsdagskvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar