tisdag 16 juni 2009

Lite annorlunda reklam

Idag gör jag reklam för:



Bloms lågprisvaruhus, i Mellerud. Lite annorlunda att göra reklam så här kan tyckas.

Mitt köp:

Kalsonger (2x3 pack), strumpor (5 pack och 2 pack),
tröjor (1 t-shirt + 1 sweatshirt), papptallrikar (stora och små). Rejält fyndat med andra ord.
Summan blev: 386:-

Sen var jag på Apoteket. Stod i kö i en kvart, eftersom personalen står på znooze där och gamla farbröder måste diskutera igenom hela deras sjukdomsbakgrund (man måste ha ett otroligt tålamod när man besöker Apoteket. Tålamod och tid).
Mitt köp:

Kortisonsalva till bebisKonrads navel som har exem, mjukgörande salva till bebsiKonrads extremt torra kinder, allergi nässpray till mig och fästingmedel till kattfan.

Summan blev: 399,50:-

Vad vill jag då mena på med det här?

Att mina allergigener ger mina barn rödprickig, torr och fnöskig hud mitt i sommren?

Eller att: Åk till Bloms och köp era barnkläder där för fan! Det är äckligt billigt.

Hata Apoteket, eller i alla fall kattfan, som drar hem äckliga fästingar och tvingar mig att köpa fästingmedel för 190:-

Det var bra mycket roligare att packa upp påsen från Bloms och titta på kvittot, jämfört med kvittot från Apoteket och innehållet i den påsen, som var magert.

1-0 till okynnesshopping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar