tisdag 16 juni 2009

Med tanke på sockerbehovet

Med tanke på sockerbehovet så har jag en teori.

När kvinnor har fött barn så ska de snabbt komma tillbaka till ursprunglig form. Helst bli lite snyggare än innan till och med.

Detta kräver ju en del som man kan förstå.

Bland annat personlig tränare, personlig kock, nanny, många miljoner och en Hollwoodkarriär.

Jag har ju inget av ovanstående (ännu).

Men när det gäller oss vanliga människor så tror jag att det krävs att man är mamma till ett lugnt/stillsittande, eller liggande barn. Som sover HELA natten och stor del utav dagen. Så att man som mamma kan vakna och känna sig utsövd, pigg och ljuvlig.

Jag har två barn som alltid har HATAT att sova. Speciellt den senaste lille knodden som klarar sig på en si så där fyra timmar sömn per dygn. NEJ DET ÄR INGEN ÖVERDRIFT. Men! Lilla mamman i dramat (jag) behöver bra mycket mer sömn.

Så hur göra för att hålla sig vaken. Jo socker!!

Och sockerföda vet vi ju vilka under den gör på en mammakropp...

Inga fantastiska bantningsresultat.

Så varför bantar inte jag. Nä jag måste hålla mig vaken.
*
*
*
*
*
*

Jag skulle ju i och för sig kunna prova någon form av knark??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar