torsdag 2 juli 2009

I värmekriget

Dalle kommer att få en anhängare på sin sida i värmekriget.

BebisKonrad, likt Dalle skyr värmen.

BebisKonrad förvandlas till ett monster när svetten bryter fram.

När det är dax att sova förvrids hans ansikte och han skriker ut sitt missnöje, i timmar.

Detta får även mig att backa i min värmepropaganda och jag som har längtat efter dessa soliga sommardagar när jag gått här och klagat över de (enligt mig) för kalla elementen.

Kanske har Dalle och bebisKonrd inlett en hemlig operation för att få med mig över på deras sida. Kanske är det meningen att bebisKonrads protester ska omvända mig?

För vem börjar inte hata värmen när man har en svettig, gallskrikande bebis i sitt knä, som vrider sig likt en hal ål i ens svettiga fingrar och får ens kläder att klistra sig fast på ens allt svettigare kropp.

Detta blogginlägg börjar nästan lukta svettig armhåla nu.

2 kommentarer:

  1. Bra konrad, fortsätt så!!! men vi har ju kommit överens om att du inte behöver protestera när jag är hemma och det har du nog glömt:) lav ja!

    SvaraRadera
  2. Alltså va, badda barnet med våta tvättlappar. Sommaren är alldeles alldeles underbar................../M

    SvaraRadera