tisdag 7 juli 2009

Jag kanske skulle ta och skriva en feministbok ha ha

Det har regnat konstant hela dagen.
Två och ett halvtåringen och hans pappa ska gå ut.
"Då får du ta på honom regnkläderna och stövlarna" säger jag.
"Men det regnar ju inte nu!" säger Dalle.
Stor suck ifrån mig...
"Nä men det har regnat hela dagen så det är blött i gräset."
Det är väl inte så svårt att förstå?
Att ungen måste ha regnkläder då.
Man kan inte skicka ut vår två och ett halvtåring i geggamojjaväder utan regnkläder. Då kommer han ju inte kunna leka, gegga och rulla sig i gräset.
Nä det är allt tur att jag finns! Jag kanske skulle ta och skriva en bok? Vad säger du Dalle? En riktig feministbok ha ha.

1 kommentar:

  1. Ja, Johanna skriv en bok.....Det har jag ju sagt femtioelva ggr eller hur!!!!!!!!!!/m

    SvaraRadera