lördag 10 oktober 2009

Jag som aldrig kör för fort.

"Dalle! POLISEN!"

Dalle bromsar in.

Är det 70 här tro?

"Fan nu åker du säkert fast för fortkörning?"

"Nej då!"

"Det gick nog lite för fort här."

"Oj då!"

"84 kilometer!"

"Oj då!"

"Det är 70-väg här."

"Oj då!"

"Det blir 2000 kronor i böter."

"Åh herregud!"

"Mmm!"

"Kan man få pruta?"

"Hahaha! Nej."

"Titta Melker! Ser du att det är polisen. De var tvugna att komma, för pappa körde för fort."

Snart treåringen tittar ut med stora ögon.

"Fan också! Jag som ALDRIG kör för fort."

"Nä och nu gör du aldrig om det."

"Johanna! Alltså min fru! Hon klagar alltid på att jag kör för sakta."

"Hahaha!"

"Fan! Jag som aldrig kör för fort."

Nä det är sant! Dalle kör faktiskt som en gammal kärring.

I vanliga fall då!

3 kommentarer:

  1. OJ då, detta var ju ingen höjdare direkt.....DALLE

    SvaraRadera
  2. ojoj fick den lilla röda att gå så fort :-)))

    SvaraRadera
  3. Kan bara säga välkommen till klubben dalle!!
    Jag fick 2800kr för 68km/h på 50 väg...

    Det är allt gött att en kan bidra till polisens kaffekassa ibland!!

    SvaraRadera