onsdag 7 oktober 2009

Sover borta

Snart treåringen sover borta själv för allra första gången.
Hemma hos sin farmor.
Äntligen fick hon sin vilja igenom, svärmor.
*
*
Hon ringer och berättar att han har somnat och att det gick så bra så.
Men!
*
*
Men att det nog var på gränsen, för han ville allt till mamma. Men att han sedan somnade i rena utmattningen.
*
*
Ja ni må lägga in mig för en utredning av mitt psyke om så önskas. Men jag tycker att det är jobbigt.
Jag saknar honom så in i bomben!
Min lilla, trotsiga och ibland överjävliga, super goa älskling.
*
*
Nu går jag här i tystnaden.
BebisKonrad sover tillfälligt i sin säng, Dalle jobbar och jag låtsas att snart treåringen ligger och snusar på sin goa kudde, uppe i sin blåa säng med nappen och dohän.
*
*
Sov gott gubben! Så ses vi imorgon på öppna förskolan.

1 kommentar:

  1. Tänk att så håller det på sedan hela livet, saknaden efter sina ungar.Bara till att vänja sig...

    SvaraRadera