fredag 27 november 2009

Hade jag haft en pulsmätare då...

Endel skaffar sig en pulsmätare. För att, på en klocka, se om och när de blir stressade.

Jag kan ju nu berätta att, när man åker till ICA för att fredagshandla, tillsammans med sina två söner, så behöver man då ingen klocka som ska tala om för en att: Wooops! Nu stiger allt pulsen här lilla damen. Nu håller du på att bli stressad, coola ner.

Med två barn, båda i en och samma kundvagn, så är din puls lika hög som under ett maratonlopp.

När treåringen börjar gnälla efter leksaker och bebisKonrad börjar klättra ur sätet, så råder det ingen tvivel om att JA! Fru Märkvärdig! Du är stressad.

När treåringen S K A hjälpa till att lägga upp varorna på kassa-bandet. Tar ättikspriten och missar bandet med en decimeter och man råkar se i ögonvrån, vad som håller på att hända och snabb som bara en småbarnsförälder kan vara, kastar sig fram och lyckas, likt ett mirakel, fånga flaskan innan den når golvet och sprängs i tusen bitar och kassörskan fnittrar och säger "Oj! Det hade luktat hela dan det!"

Hade jag haft en pulsmätare då, så hade den med största sannolikhet smält.

1 kommentar:

  1. Undebart ha ha!!!! Va på Lindex här är om dan och kollade på barnkläder, när jag vänder mig om och ser Natalie komma bärande på en massa trosor till mig!!!! Hon tycker nog jag behöver piffa till mig lite för det va inga mamma-trosor precis!!!

    SvaraRadera